Projekt je zaměřený na personální podporu, osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání, inovativní vzdělávání žáků, spolupráci s rodiči žáků a veřejností.
Cílem projektu je zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků a posílení spolupráce mezi pedagogy školy a spolupráce mezi školou a rodiči žáků.
Těchto cílů bude dosaženo zejména podporou osobnostně profesního a odborného rozvoje pedagogických pracovníků školy prostřednictvím jejich dalšího vzdělávání a posílením pedagogického týmu o školního psychologa a školního kariérového poradce.
Naše škola pokračuje ve spolupráci s Krajem Vysočina v rámci projektu „Učíme se ze života pro život II“. Cílem projektu je snaha o zkvalitnění výuky, rozvoj gramotností a kompetencí žáků, podpora pedagogů při zavádění a využívání aktivizačních a transferových metod výuky.
Rozšíření WiFi sítě na Gymnáziu Žďár nad Sázavou (2019)
V rámci projektu bylo rozšířeno nedostatečné pokrytí učeben Gymnázia WiFi signálem - v každé učebně bylo nainstalováno AP a chodby byly rozšířeny o PoE switche.
Projekt byl podpořen v rámci programu SÍTĚ A BEZPEČNOST Krajem Vysočina.
Tradiční i moderní řemesla na gymnáziu (2019)
Cílem projektu je zkvalitnit a rozšířit výuku řemeslných a technických volnočasových aktivit pro žáky gymnázia i další zájemce z řad veřejnosti.
Pro technické kroužky byla zakoupena stavebnice 3D tiskárny PRUSA I3 MK3S včetně Multi Material Upgrade, kterou žáci složí a zprovozní. Pro výtvarné a další kroužky jsme dále pořídili sadu rydel, fotoaparát včetně příslušenství a šicí stroj.
Projekt byl podpořen Krajem Vysočina v rámci programu Podpora mládeže na krajské úrovni 2019
Aplikace poznatků současného výzkumu politické geografie ve výuce geografie a sociálně-vědních předmětů na SŠ (2019-2021)
Na tomto tříletém projektu spolupracují pedagogové naší školy s katedrou sociální geografie a regionálního rozvoje Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy. Projekt je podpořen grantem Technologické agentury České republiky. V rámci spolupráce naši pedagogové na pozicích externích aplikačních garantů pilotují a připomínkují připravené materiály obsahující kartografické prvky v hodinách geografie.
Pojďme o sobě rozhodovat (2018-2021)
Projekt je zaměřen na tvorbu, ověření a evaluaci vzdělávacích programů zaměřených na rozvoj kompetencí pro demokratickou kulturu u žáků ZŠ a SŠ, konkrétně na práva dětí, jejich zapojování do rozhodovacích procesů, do společenského a demokratického dění v ČR i v EU, na prevenci extremismu a kyberšikany a také na eliminaci rizik spojených s užíváním médií.
Realizací projektu dojde k vytvoření pěti nových vzdělávacích programů, z nichž se naši učitelé aktivně zapojili do tvorby programu Prevence nade vše! a Jak (ne)snadné je být….evropským občanem. V následujících dvou letech budou spolupracovat na dvou programech s názvem „Všichni jsme si rovni, ale….“ I. a II., které jsou určeny pro žáky nižšího i vyššího stupně gymnázia.
Podpora vzdělávání v malých obcích a městech Kraje Vysočina (2018-2021)
Projekt je zaměřen na tvorbu, ověření a evaluaci vzdělávacích programů, v nichž budou propojeny prvky formálního a neformálního vzdělávání a které přispějí k rozvoji klíčových kompetencí žáků II. stupňů základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií v malých obcích a městech Kraje Vysočina.
Realizací projektu dojde k vytvoření pěti nových vzdělávacích programů, z nichž se naši učitelé aktivně podíleli na tvorbě programu Žijme ekologicky! I. V následujících dvou školních letech se zapojí také do spolupráce na programu Žijme ekologicky II. a Žijme spolu v Kraji Vysočina II.
Akademie souvislostí (2017-2020)
Od roku 2017 funguje na naší škole tzv. Akademie souvislostí. Jedná se o centrum kolegiální podpory v oblasti člověk a příroda, v rámci nějž se na půdě naší školy každý měsíc schází kolegové z dalších škol našeho regionu.
Během setkání učitelé přírodovědných předmětů sdílejí své zkušenosti, nápady a vytváří nové materiály do výuky.
Projekt je proto zaměřen na podporu našich učitelů a jejich schopnost předávat svým studentům odpovídající informace odrážející nejnovější výzkum v oblastech jejich zájmu.
Domníváme se, že tímto budou motivovat i samotné studenty ke studiu odborných předmětů a výborné znalosti cizího jazyka.
K tomu všemu má napomoci i znalost metody CLIL a její uplatnění ve výuce.
Jedná se o dvouletý projekt financovaný Evropskou komisí v rámci programu Erasmus+ KA2. Během tohoto projektu vycestuje minimálně 18 studentů naší školy do zahraničí. Vždy je budou doprovázet dva vyučující a v rámci mobilit zamíří do španělského Lareda, nizozemského Spijkenisse a bulharského Dobriče. Naším úkolem je taktéž zorganizovat místní konferenci.
Pro školní roky 2018–2020 získalo Gymnázium Žďár nad Sázavou grant pro projekt Active Reality, Real Activity z programu Erasmus+, který financuje Evropská unie. V něm budeme spolupracovat se střední školou z jihofrancouzského Lodéve.
Naše gymnázium se zapojilo do projektu Kraje Vysočina „Učíme se ze života pro život“. Cílem projektu je podpora pedagogů při praktickém zavádění a intenzivnějším využívání aktivizačních a transferových metod výuky. Tyto metody staví do středu pozornosti každého žáka s jeho individuálními potřebami a podporují rozvoj jeho potenciálu.
projekt gymnázia určený pro širokou veřejnost, především pro zájemce o vzdělávání a pro příznivce gymnázia
přednášky z oblasti cestování–geografie, politologie, architektury, nové poznatky biologie a fyziky, astronomie, letecké techniky... Přednášejícími jsou převážně učitelé gymnázia, ale také odborníci z praxe a výzkumných ústavů (jazykovědci, fyzici, astronomové...)
Ukončené projekty
Moderní webové stránky Gymzr.cz (2018)
V rámci projektu byly vytvořeny zcela nové webové stránky Gymzr.cz splňující současné standardy z pohledu uživatelů i z pohledu bezpečnosti a technické stránky.
Projekt byl podpořen Krajem Vysočina v rámci programu Informační a komunikační technologie 2018
Filmový klub při ZVS (2016–2018)
projekt propaguje kvalitní filmovou tvorbu, která přináší nejen zábavu, ale také rozšiřuje obzory a často nutí k zamyšlení
bude dán prostor známým filmům z české i světové kinematografie; zaměření na témata dnešního světa, na život inspirativních lidí..
děkujeme projektu "Jeden svět na školách" za poskytnutí filmové databáze
Constructing Active Citizenship with European Youth (2016–2017)
projekt Catch EyoU usiluje o rozvíjení schopnosti komunikace mezi mladými lidmi a také o posílení jejich vztahu s EU
do projektu je zapojeno několik škol z celé Evropy a každá škola má za úkol zabývat se problémem z jejich okolí, který vnímají jako nejvíce aktuální
my jsme se po důkladném zvážení rozhodli zabývat tématikou mezigenerační propasti
Get On Your Bikes, Europe´s Back in Business! (2014–2017)
mezinárodní projekt podporovaný Evropskou unií (Erasmus+), spolupráce 8 středních škol, jednacím jazykem je angličtina
zaměření na cyklistiku, její propagaci a propojení s podnikáním, podpora sportu
kartografie, fyzika, moderní technologie používané v cyklistice, poznávání světa a jeho kultur, komunikační dovednosti, překonávání jazykových bariér
Výzva č. 56 - OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost (2015)
projekt umožní zlepšit jazykové kompetence 45 žáků školy v anglickém jazyku a 20 žáků školy v německém jazyku formou jazykově - vzdělávacích kursů v zahraničí
žáci budou mít možnost seznámit se s reáliemi cizích zemí, procvičit své komunikační dovednosti přímo v rodinách a prohloubit své znalosti cizího jazyka
projekt materiálně podpoří vznik Čtenářských dílen a tím pomůže zlepšit čtenářskou gramotnosti žáků školy
Škola dotykem AKADEMIE (2015–2016)
projekt navazuje na projekt Škola dotykem (2014 - 2015) a pokračuje ve výzkumu přínosu dotykových technologií pro výuku
na školách zapojených do projektu se pořádají bezplatné semináře pro učitele se zaměřením na smysluplné využití tabletů ve výuce
Dotkněme se budoucnosti (2014–2015)
další vzdělávání pedagogů orientované na výuku s využitím mobilních dotykových technologií; získání know-how pro efektivní využití moderních dotykových zařízení
integrace tabletů do stávajícího ICT vybavení školy, příprava na technologii BYOD (Bring Your Own Device)
schopnost nalezení, tvorby a využití nových výukových obsahů, včetně jejich sdílení (webová úložiště výukových materiálů, Windows Store, OneDrive…)
Škola dotykem (2014–2015)
výzkumný projekt, jehož cílem je zjistit přínos dotykových technologií pro výuku
vyhodnocení vlivu dotykových technologií na přípravu učitelů na výuku a na průběh vyučovací hodiny (výběr témat, příprava výukových materiálů, žákovské projekty, videoblogy, předávání zkušeností...)
zhodnocení postoje žáků ke škole a ke vzdělávacímu procesu po zapojení tabletů do výuky
Badatelská centra pro přírodní vědy (2013–2015)
vybudování laboratoře pro podporu výuky přírodních věd a podporu volnočasových aktivit žáků gymnázia i žáků spádových škol
vybavení sedmi pracovišť moderní technikou pro badatelskou činnost žáků (vysokorychlostní kamera, termokamera, mikroskop, spektrometr, sada pro zkoumání vlastností světla…)
na projekt bude navazovat další vzdělávání učitelů, příprava metodických listů...
Přírodní a technické obory - výzva pro budoucnost (2013 - 2015)
podpora přírodovědného a technického vzdělání žáků
podpora volnočasových aktivit žáků gymnázia i žáků z partnerských základních škol formou nepovinných kroužků, přednášek na odborná témata a exkurzí
podpora lepšího vybavení učeben a laboratoří přírodních věd
součástí je dlouhodobý fyzikální projekt zaměřený na fyziku létání
Projekt ŠABLONY - Využití ICT na Gymnáziu (2012 - 2014)
metodické kurzy pro učitele cizích jazyků
inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků
metodické vzdělávání, podpůrné kurzy, tvorba a následné používání nových metodických pomůcek a učebních materiálů ve výuce
The Science, Culture and Economics of Europe's Land 2012 - 2014
současná problematika půdního fondu - ochrana, využití, hospodaření s půdním fondem, vliv techniky, alternativní zdroje energie..
jednotlivé školy připravují setkání - konference; součástí konferencí jsou exkurze, laboratorní měření, prezentace, diskuse, společenská setkání...
projekt je financován EU z programu Comenius a účastní se ho 12 evropských škol
VESMÍR_01 - fyzikální projekt 2011 - 2012
projekt orientovaný na získání znalostí o vesmíru, o jeho vývoji a o jeho dobývání v závislosti na technickém pokroku; propojení znalostí z mikrosvěta s megasvětem
přednášky ve spolupráci s AU AV ČR, FÚ AV ČR, ÚČJF MFF UK a CSO
exkurze do Techmania Science Center v Plzni, do ESA a DLR v Kolíně nad Rýnem
Recognising Influences, Inspiring Future - mezinárodní projekt 2009 - 2011
náročný mnohaoborový projekt (výtvarné umění, dějiny, literatura, divadlo...) pro dvě věkové skupiny studentů ve třech jazycích
společná práce byla postavena na základech evropského kulturního dědictví; aktivity projektu vycházely z regionálních pověstí a legend Vysočiny, Dorsetu a Andalusie
v rámci projektu proběhlo 6 konferencí pro studenty i učitele
Nové metody interaktivní výuky na gymnáziích kraje Vysočina (2009 - 2012)
zajištění potřebné techniky a software pro interaktivní výuku – interaktivní tabule, datové projektory, ozvučení, software
tvorba metodických příruček a výukových materiálů pro jednotlivé předmětové skupiny - interaktivní hodiny
vzdělávání pracovníků partnerských škol v tvorbě interaktivních výukových materiálů a v používání příslušné techniky
JET a EDU - fyzikální projekt 2009 - 2010
nejnovějšími poznatky jaderné fyziky; technické principy získávání jaderné energie; zaměření na jadernou syntézu
přednášky ve spolupráci s FZÚ AV ČR, ÚFP AV ČR, ÚJČF MFF UK, PřF MU a ČEZ
exkurze do JET v Culhamu ve Velké Británii a Cité des Sciences v Paříži
CanSat - European CanSat Competition 2010
pět studentů se zúčastnilo soutěže pořádané Evropskou kosmickou agenturou
konstrukce družice, která má rozměry běžné plechovky od coly a zvládne radiokomunikaci se základnou, měření atmosferických...
finále soutěže na raketové základně Andøya Rocket Range v Norsku
spolupráce s CSO Praha, Sensit s.r.o., Krajem Vysočina
Fyzika a my - fyzikální projekt (2008–2009)
projekt zaměřený na fyziku všedního dne, fyzikální výzkum a energetiku, fyzikální podmínky pro život
přednášky na téma jaderné reaktory, urychlovače, alternativní zdroje energie, výroba a vlastnosti křemíku,...
návštěva technického muzea a fyzikálních výstav; exkurze do EDU, přečerpávací elektrárny, ÚJF; fyzikální soutěže
spolupráce s MU Brno, ÚJF Řež, JE Dukovany, Sensit s.r.o., ČEZ
Expedice Mikrokosmos - fyzikální projekt (2007)
kvantová a částicová fyzika, teorii velkého sjednocení a kosmologiie
metody současného jaderného výzkumu
exkurze 39 studentů a 9 učitelů do Evropského centra pro jaderný výzkum CERN v Ženevě
spolupráce s PřF MU Brno, MFF UK Praha a střediskem CERN